Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Khamis, 2 Ogos 2012

Walaupun sepi tapi tidak sunyi

Bangsar, 3Ogos2012 - aku masih di opis, setelah sekian lama tidak pergi ke sini eh sana, entah lah sehingga aku sering di'usik' kerana lama tidak ke ofis, maklumlah, kalau masuk ofis sekadar untuk bermain facebook lebih baik aku di rumah dan menyiapkan tugasan yang diberikan, kaedahnya sama dan jangan pula ada rasa tidak puas hati kerana matlamat yang sama dengan cara yang berbeza. 

Kisahku kali ini sebenarnya aku tidak pasti samada aku sedang mengalami proses kejatuhan, kesuraman, kegagalan atau sbeagainya namun teringat petikan dalam buku EMyth ditulis oleh Michael E. Gerber yang menyatakan halangan dan ujian bagi orang yang gagal ialah satu kejatuhan tetapi bagi sang Wira adalah cabaran yang menyeronokkan. 



Aku tidak lagi imam masjid rasmi, namun aku diberi peluang berkhutbah di sana-sini, Aku bukan lagi penceramah tetap di masjidku sendiri, namun ada juga jemputan teringatkan ku lagi, aku dikeluarkan dari bumiku sendiri, tapi Allah memberikan aku bumi dan tanahnya berkali-kali, Apa lagi yang tidak mencukupi andai silap dan kurang itu ialah atas perbuatanku sendiri..

Di tengah-tengah berpuasa di bulan ramadhan yang mulia ini juga aku mendapatkan keputusan peperiksaan ku di UiTM, alhamdulillah... seronoknya rasa hati, kerana usaha yang kecil telah diganjari berkali-kali sekali lagi, tiada alasan untuk ku kufuri, terus lah mara wahai hati, kerana sunnatullah jika diriku dan kamu juga diuji, berkali-kali...

Di tengah-tengah perbincangan bersama-sama rakan, terlintas pula keratan akhbar ini di depan, lantas ada idea yang akan ku keluarkan...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan