Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Sabtu, 11 Disember 2010

Happy New Year!!!!!

Nilai11dis2010- oh before I forgot, selamat menyambut maal hijrah slash awal muharram to all takbengap readers... hahaha actaully dah 6 muharram dah, its better then never right? lama tak speaking berabuk pula... hem, sebenarnya aku baru balik nikahkan orang, pergh... majlis dah elok lancar dan tertib tiba2 ada gangguan plak dari jemaah yang buat kecoh, geram je aku tahan marah, dia plak nak tnujuk pandai, sape yang jadi tok kadi sebenarnya, aku dengan selamba cabut ngkat kaki blah meninggalkan majlis, dalam hati ni menahan marah tuhan saje yang tahu, adakah aku seorang yang pemarah dan tak boleh melihat orang buat salah? semoga apa yang terbaik dapatku petik. amin.


Anas dah 3 hari di kampung. sunyi sepi rasanya. rindu kat dia. rindu anak tangan-tangankan, rindu isteri tambah-tambahkan. eh, ke situ plak... tak patut. petang tadi semasa kuliah di UKM, pensyarah ni mengigantkan berkaitan dengan tulisan-tulisan yang kita tinggalkan, baik di blog atau di mana2, semuanya bakal ditanya oleh Tuhan atas apa kerja tangan, inilah peringatan lontaran Allahyarham Othman Puteh.


apa cer hakim mahkamah syariah kena tangkap khalwat? apa kes mahathir nak tarik balik kata2 dia kalau boleh? hem, dunia-dunia, tak habis2 bergaduh, korea serang korea, adik abang accident kena himpit lori, semuanya sandiwara dunia.. selagi boleh sibuk dengan akhirat ayuh kita melangkah kaki berjihad sempena tahun baru ini, kita ke arah perubahan yang lebih baik... jom kawan2, mulakan langkah kecil dan yang pertama sekarang sebelum terlambat kerana langkah yang mula itulah yang utama sebelum seribu langkah lain digerakkan.

topeng hidup - suka - duka - manis - cuka....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan