Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Sabtu, 6 Julai 2013

Photo Shoot?? wow artis ke?

Mines Wellness Hotel, 5Julai2013 - tak pernah termimpi untuk menjadi selebriti atau insan-insan yang dikenali melalui media. sejujurnya memang semasa darjah 6 aku pertama kali menghubungi saudara Aziz Desa yang ketika itu adalah pengacara rancangan MHI di TV3 dengan menjawab soalan yang ditanyakan dan suara aku ke udara. bangga lah sekejap. selepas itu semasa aku berada di tingkatan 4 kerana saban hari mengikuti solat teraweh yang diimamkan oleh imam masjidilharam di Masjid Kampong Baharu,  adalah wartawan yang ambil gambar dan tersiar di akhbar walaupun fotonya agak kabur dan kurang jelas. Seterusnya semasa aku di KUIS, pernah juga mengikuti rakaman takbir raya di Masjid KUIS bersama-sama ustaz Farid Ravi dan adalah sekejap keluar di TV1.  
Seterusnya, semasa berusia 19 tahun di saat menjadi imam masjid, adalah seorang penerbit TV3 rancangan al-Kuliyyah yang mendengar khutbahku telah melamar aku menjadi salah seorang panel dalam rancangan tersebut dan digandingkan dengan Ustazah NorBahyah penceramah tersohor. Itulah liputan yang luas untuk aku sebagai seorang panel dan selepas itu aku tidak dipanggil lagi memandangkan aku sendiri yang menolak pelawaan TV9 contohnya kerana aku mengingatkan komitmen untuk belajar. Oh selepas itu adalah mukaku keluar sebagai penulis panel di Harian Metro dalam ruangan Addin pada setiap hari Jumaat. nasib tidak terlupa adalah keluar TV Usim sebagai salah seorang penceramah jemputan tentang ramadhan.
Popular atau tidak bukanlah kerja aku, sebab sehingga kini aku lebih selesa bersarapan dengan keluarga dengan berkain pelekat dan singlet menghirup teh dan roti canai sambil bergelak kuat dengan kawan-kawan. Itu aku. Tetapi setelah berada beberapa ketika dalam proses menjadikan aku seorang pendakwah yang global, mudah didekati, terkini dan 'seleb'riti aku melalui bagaimana mereka yang pernah merasanya, ada ulama dihormati kerana ilmunya tetapi ada juga diangkat kerana peminatnya. namun aku terpaksa akuinya di sini bahawa bukanlah satu proses yang mudah dan senang sebagaimana yang disangka, bahkan untuk mengambil gambar yang beberapa ratus keeping itu sahaja memakan masa sehingg sehari suntuk. Orang Kelantan panggil 'pukul gambar', tu yang rasa nak memukul tu... hehehe
adapun untuk proses perjalanan hidupku yang ini, aku tidak boleh mewar-warkannya terlebih-lebih kerana terikat dengan kontrak perundangan sehinggalah saat semuanya makin pasti dan hampir. insha Allah akan ku maklumkan dari masa ke semasa. Tiba-tiba aku lebih rindukan kehidupanku yang dahulu... Allah knows the BEST! oh amacam lampu alphard kat atas? ini semua gara-gara jerebu dan aku pasangnya empat biji bagi dari jauh orang dah perasaan adalah kete hitam nak lalu, hehehe.. tumpang tepi sikit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan