Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Isnin, 18 Oktober 2010

Enter the next level of your life

Nilai-Melaka,18Okt2010-bayangkan anda sedang bermain game warcraft!!!(aku tau ni game lama giler sebab ni last game yang aku main la) bila kita telah berjaya mengalahkan semua penjahat dan penjenaya itu, maka kita pun akan dianugerahi dengan kata2, mission acomplished, you are in the next level! Continue? hehe.. inilah hidup kita kan? selepas satu, satu lagi, dan lagi.. kesudahannya mati.

"Pak Ngah, nanti kalau baby Anas da besar, Atheef nak main polis ngan askar dengan baby Anas" hehe... hembusan ketenangan dari seorang bayi, begitulah Allah jadikan penuh dengan hikmah.


oh, dengan rasminya, gambar Anas Haziq(my baby) aku pamerkan dalam blog ini, nak dijadikan cerita, masa aku pulang dari hospital pada 13b okt sehari selepas dia dilahirkan, anak saudaraku Atheef Fathi juga berada di rumah, wajahnya menjeling melihat baby yang ku kendong, hahaha... riak wajahnya yang cemburu! maklumlah, dulu aku manjakan dia, sekarang kena berbaagi kasih. yang lucunya, pistol mainan i tangannya diacukan kepada Anas tanda tak puas hati, namun setelah melihat babyku menggeliat, Atheef datang dekat sambil mengusap kepala bayiku, sikit-sikit.. lalu dia berkata

Nak tahu apa jadi dengan kehidupanku seterusnya? kalau dulu seorang, berdua dan kini bertiga. banyak perkara dan pengalaman baru yang ku pelajari, tukar lampin, basuh berak, buat susu baby, dan ada yang paling lucu, tengah2 tukar lampin, Anas ku memancutkan specimennya ke muka, adoooiii... anak permata keluarga, pengikat kasih, cinta dan setia, anugerah yang tiada tandingannya, kenapa orang bunuh orang? sungguh jahat orang itu (macam pantun arwah din beramboi)... hehehe anywhere, dah lah skrin laptop aku berbekas2 dengan air susu Anas... moga jadi anak soleh ya, amin!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan