Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Isnin, 4 Julai 2011

Hari yang ke3

Hospital Serdang, 4Julai2011 - Jam dah hampir pukul 10malam dan kini aku masih bersama dengan keluarga menunggu untuk dipanggil oleh doktor. bukan aku yangs akit, tapi Anas dan ini kali ketiga kmai datang ke hospital pada setiap malam berturut-turut. Aku? sakit hati. sakit lah juga dengan geng-geng munafiq yang bilalah Allah nak balas mereka. mungkin ruang masa yang lama untuk mereka bertaubat, tapi aku tidak mengaku kalah cuma memperlahankan langkah kerana urusan peribadiku yang lain. Jiwa aku masih membara cuma kerana peperiksaan dan masalah kesihatan yang mengganggu Anas.






Setelah beberapa lama aku tidak menulis kerana terhiris dengan beberapa perkara, Jumaat yang lalu aku berkhutbah dengan berpakaian profesion seorang peguam dengan bertali leher hitam cuma serban di kepala. Apa yang menarik tajuk khutbah ketika itu, jangan pergi ke perhimpunan BERSIH.selesai berkhutbah seorang pensyarah dari UIA Nilai menerjah ke bilik ku dan memulakan langkah dan bunga-bunga perdebatan menyangkal isi khutbah yang kutitipkan sebentar tadi, aku biarkan dulu dia berbicara dan kerana jam menunjukkan aku telah kelewatan untuk ke Konvensyen Peguam untuk kali kedua di Kuala Lumpur, terus aku mematikan kata-katanya, Ustaz, saya dipaksa untuk baca khutbah namun hatiku tidak sekali-kali dijajah. Nokhtah dan dia berlalu pergi dengan senyuman puas kerana bimbang aku juga akan menongkah arus deras bersama parti yang satu lagi. sms juga bertubi-tubi bertanyakan tentang isu yang sama dan kesimpulannya Allah yang mengetahui.


pada hematku ini, zaman ini terlalu sukar untuk mengatakan dan menegakkan yang haq. kesian aku membaca sms yang dihantar oleh salah seorang sahabat setia yang bersama-sama bertugas di masjid, dia berkahwin, bertugas siang di masjid sebagai pembersih, bertugas malam sebagai pengawal keselamatan. bukan kaya yang dia minta cuma pemerhatianku dia banyak membantu keluarganya. bukan salah sesiapa tapi kesian dia dipinggirkan di masjid oleh kaum-kaum munafiq. Di sana dua tokoh yang juga banyak membantu perjalanan karierku di Masjid tempat ku bertugas hanya Allah sahaja yang selayaknya membalas jasa-jasa kalian.

Banyak yang aku ingin coretkan tetapi suasana hospital yang tidak menyelesakan dan bukan aku lah kalau jenis-jenis orang yang menulis tanpa tujuan, dan ini yang aku hujahkan dalam hujahan yang disiapkan di saat-sata akhir, dan aku gelarkan akulah the last player tu.. save the last for the best!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan