Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 20 Julai 2011

satu hari di hari raya...

Bangsar, 20Julai2011 - tiba-tiba terdengar lagu raya M.Nasir dari bilik ofis, perghhh diam tak diam, celik buka mata, wah.. lagi seminggu lebih sahaja bulan ramadhan mahu menjelmakan dirinya. sekejap itu air mata aku bergenang buat seketika, Ya Allah, berkatilah kami dalam bula Rejab, dan tibakanlah ramadhan pada kami, terkenang di ramadhan dahulu, di Masjidil Haram dengan alunan imam Mekah yang sayu kedengaran.. makam nabi, rindunya Ya Allah.. ada tak yang nak sponsor? Pejam celik genap setahun aku menziarahiMu ya Rasulullah, bergenang air mata ini meninggalkanMu, rindu bauman wangianMu beristirehat di sebalik tembok-tembok pemisah aku dan Mu, yakinku akan sabdaanMu bahawa umat ini akan bersama dengan siapa yang dicintainya(Rasulullah).




Disaat memburu al-Qadr di sebalik lautan jutaan manusia di dalam rumah Mu Ya Rabb. Izinkan aku menziarahi rumahMu di masa-masa hadapan.



Disebalik belakangku adalah khutub khanna yang berada di dalam perpustakaan Masjid Nabi As-Sharif yang dikarang oleh Assayid Fakhruddin Ar-Razi dengan karangan hebat ulama tersohor itu, tq umi abah namakan aku dengan FAKHRURRAZI, berkat nama tersebut akan ku jaga keperibadian mencintai ilmu.




Ya Rasul, Sollu 'alaih....


Banyak yang aku ingin kongsikan dalam coretan ini, tapi setiap kali inginku suarakan pasti ada sahaja suara hati yang mengatakan tak perlulah tulis yang ini, sedangkan banyak manfaat yang boleh diambil. Semalam ntah macamana mood ceria yang aku bawa ke ofis dibunuh dengan beberapa sms yang mengadu tentang 'perbalahan' di masjid dan aku mengambil keputusan untuk menziarahi kawan-kawan di Masjid Asy-Syakirin KLCC. Wow, banyak perubahan berlaku, dengan sistem skrin lcd, ruang pejabat yang diubahsuai dan pelbagainya, aku berharap sangat kalau masjid aku juga boleh diubahsuai seperti ini, dan bukan membawa erti takabbur malah diimarahkan masjid sebaik mungkin. Aku terharu dengan sambutan yang diberikan oleh kawan-kawan di sana, Shaarani dan Saiful dan cumanya ada sedikit ayat tak sedap didengar apabila permohonanku untuk menjadi imam rawatib dipangkah dengan kata "...apasal dia nak tukar pula, tak seronok dah ke sana? kita tidak memerlukan lagi..." aku bukan peminta kerja dari manusia, aku cuma mahu berbakti pada manusia lain, salahkah aku? aku cuma .... terpaksa bersambung client datang jumpa... sekali sekala nak buat cerita tak siaplah, mana tahu kalau ada pembaca yang nak respon, kan? kan? kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan