Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 26 Februari 2013

Diddy... boring la...

Sungai Ramal, 26Feb2013 - sekejap sahaja akan masuk ke fasa masa yang baharu . mac. macam-macam cerita yang bakal terjadi dan yang pastinya aku di alam realiti dengan dugaan kanan dan kiri dan nikmat perjuangan tanpa henti yang diberikan oleh Allah SWT. di awal Februari lepas aku menerima panggilan daripada Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan yang menawarkan kembali aku jawatan Imam Eksekutif di masjid yang lama, seolah-olah bagai pucuk dicita ulam mendatang. Rindu benar hati ini pada masjid. Entahlah dah banyak masjid aku pohon, belum ada yang sudi dan sudah pasti itu adalah gerak yang diilhamkan oleh Allah SWT.
Bercerita tentang perasaan sehingga mati kita tidakkan habis melauhkannya dan mengulanginya kembali, lihat reaksi anakanda ku yang seorang ni, dengan muka toya(kata orang johor) kerana kebosanan aku tidak bermain dengannya tetapi sepintas lalu berubah riak wajahnya bila aku kata, jom alan(jalan).. melompat dan terus berubah wajahnya seolah-olah menang pingat juara pertandingan, hehehe... 
inilah saat yang dia tunggu-tunggu, pau daddy nak beli mainan, dari yang gambar traktor, ke mainan, ke yang boleh naik sehinggalah remote control. Ada yang mengeluarkan teori pendidikan anak-anak jangan dimanjakan, jangan asyik beli mainan, dan macam-macam lagi, secara pengalaman peribadi aku dan adik beradik yang lain, jelas memangkami tidak bermewahan dalam soal mainan ni, aku teringat masa abah belikan mainan kereta kontrol kepada kami 4 beradik semasa abah dan umi ke mekah menunaikan haji bersama pada tahun 1993-1994. umpan supaya kami tidak merajuk itupun kereta berharga RM24 sebuah, masa tu kira mahal juga berbanding hari ini. 
tengok muka tu menagih simpati mahukan mainannya, takpelah selagi aku masih mampu aku tidak mahu berkira kerana harga sebuah kegembiraan itu tiada nilainya. dan aku juga ingin menyatakan sesuatu kepada penyelia penulisan ilmiah ku, hehehe.. lambat sikit nak hantar ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan