Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Isnin, 3 Jun 2013

Sambil kerja sambil cuti-cuti Terengganu

Kuala Terengganu, 27Mei2013 - dalam coretanku yang lalu, kerap aku menyatakan minat kepada bidang guaman kerana selain bermain dengan hujah iaitu dalil dan fakta, aku juga gemar meneroka suasana baharu, travel. berjalan, bermusafirlah melihat ciptaan Allah. Alhamdulillah ada satu kes di Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dan kebetulan isteri juga bercuti dan menyebabkan aku bercadang kali ini kerja sambil bercuti. Perjalanan tidaklah terlalu jauh hanya lebih kurang 5jam dengan pemanduan terus dan hanya berhenti untuk isi minyak dan ke tandas. ini merupakan kali pertama aku ke terengganu memandu yang mana sebelum ini dengan menaiki bas sahaja.

selepas mengambil lebuhraya LPT untuk ke sana dan keluar ke Jabor dan lalu jalan 'shortcut' di Bandar Al-Muktafi Billah seterusnya potong terus ke highway Kuala Terengganu. banyak jalan berlubang dan tidak rata yang menyakitkan badan kenderaanku. hehe dan anakanda Anas yang kelilau dalam kereta sekejap nak tengok cerita kartun sekejap nak tidur dan susu adalah lagu semasa bermusafir ini yang pasti mereka menemaniku sehingga sampai ke destinasi yang dituju.

kat sini cuba perhatikan gambar Anas semasa diambil gambar dan yang menjadi lucu dan pelik ialah cara dan posing dia bergambar ni dari mana yang dia belajar dan ambil sehingga aku juga tergelak melihatnya. sekejap menonggenglah, pusing lentok badanlah sedangkan tidak pernah pula aku mengajar atau memperlakukannya seperti itu di hadapannya atau dibelakangnya. hem.. betapa kuat pengaruh kepada anak kecil maka benarlah sabda nabi SAW yang bermaksud, anak-anak itu ibarat kain yang putih.
setibanya di sana, dan selepas sahaja cheik-in ke bilik hotel, maka langkah pertama ialah berehat dan keluar semula selepas Asar ke Taman Tamadun Islam. apakan nasib sebab ianya ditutup kepada umum pada hari selasa, maka aku hanya boleh pergi ke masjid kristal yang diheboh-hebohkan itu. tengok gaya si Anas lagi, amboi..amboi..amboi.. ada sahaja mimik mukanya yang melucukan.

Caaa... inilah gaya ultraman Mebius berikan sinaran kepada raksaksasa.. itulah yang disebutkan dalam nada kepelatan budak yang mahu belajar bercakap. moga kasih sayang yang aku curahkan menjadikan dia anak yang soleh insha allah.

sempat juga membeli keropok lekor yang tak berapa pada penialain makanan aku lah tetapi menjadi tidak elok di penghujungnya bila sampai di rumah kerana berkulat dan masam. hem, biasalah tugas beli-beli barang camni bukanlah tugas aku sangat. hehehe..

Oh obsesi anak kecil ini kepada Bomba dan kereta bomba, lalu sahaja dah sibuk nak ambil gambar juga.. ok jom lah
pada malamnya agak tidak selesa untuk berehat mengenangkan kes esok di mahkamah tinggi, apatah lagi berdepan pula dengan peguam senior di sebelah pihak sana. moga-moga Allah permudahkan.

sebenarnya semasa tulisan ini dibuat, aku telah pun mengharung kes ini dengan kejayaan mengenepikan waran tangkap dan denda ynag dituntut oleh pihak sebelah sana. dan gembira juga di sini bila mana hakim mahkamah tinggi yang sporting dan baik sehingga memudahkan urusan aku di sini. alhamdulillah dan makin bersemangat menjadi somebody dalam bidang ini.

jangan ganggu saya nak makan steamboat ni Argrghhhh..
siapalah yang ajar Anas gambar begini? hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan