Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 7 Februari 2012

Tanya sama KODOK kenapa memang BONGOK!

Bandar Sri Putra, 7Feb2012 - Penulisanku kali ini SERIUS dan perlu diambil PERHATIAN. Aku tak pasti ada orang atau manusia atau sesiapa sahaja yang membacanya, kerana aku meluahkan apa yang terbuku di mindaku ke atas skrin ini. Ambillah sebagai iktibar! Terhenti penulisanku sebentar kerana menjawab panggilan dari Hj. Mansur yang duduk di sekitar Nilai yang risau tentang borang khairat kematian yang baharu, suaranya cemas, uzur dan takut. Allah, iktibar bagi kita yang SIHAT, ALPA dan DALIH. Aku berjanji pada dia yang aku akan ziarah dia kerana telah 3 bulan dia tak ke masjid dan aku yakin dia juga tidak tahu aku telah dibuang dari masjid.
Ya Allah janganlah aku menjadi seorang yang lupa dengan nikmat Mu. Ini adalah gambar semasa di Mahkamah Kelantan dengan rakan sekelas.
Tak sangka aku dipilih sebagai ketua bacaan tauliah penerimaan masuk, Alhamdulillah dan di dalam gambar adalah seorang pensyarak Politeknik Ungku Omar yang memberikan nasihat berharga kepada aku, katanya, 'nak jadi peguam kena sabar sikit kerana nak bermula memang susah tetapi nanti berlari pun boleh, lihat lah pada bayi yang makin membesar, bayi tidak terus berjalan kan?
Penulisan aku kali ini berkongsi kan gara-gara isu aku dibuang dari jawatan imam kerana konspirasi busuk dan mereka yang hasad, maka satu surat penghargaan dari Pejabat Agama Islam Daerah S***** di Negeri ****** yang diketuai oleh Qadi nya yang bernama Al-Fadhil Ustaz R******patutlah dia ditukarkan ke daerah menggantikan seorang Qadi sebelumnya yang garang tetapi BENAR dalam menilai masalah umat. Cukup suka aku menulis nama dengan jelas agar diketahui oleh umat terkemudian bahawa ada ulama su'(ulama busuk) dan ulama' hakiki yang perlu berhati-hati tetapi kerana isu undang-undang aku menjaga tindakanku agar tidak melebihi had.
Nampak baik bila satu surat penghargaan ucapan terima kasih kerana berkhidmat sebagai pegawai masjid selama 7 tahun. dengan surat dia fikir aku akan tutup mulut dan bersetuju dengan pengkhianatan dan kezaliman? Agar mulutku terkunci seribu bahasa? Tak berbunyi walau sepatah kata? BULLSHIT!!! FA. QAF. KODOK. Aku memang tulis blog ini dengan beremosi tetapi emosi aku bukan kerana pemecatan aku atas arahan orang tertentu, tapi aku KECEWA dan SEDIH dengan perihal seorang ustaz yang ada pengetahuan agama yang menjadi ANJING dan TALI BARUT orang yang zalim. Zalim kerana perkara aku telah dihukum tanpa sebarang pembelaan dan bukti. Zalim kerana melantik orang yang bukan ahlinya sehingga menimbulkan banyak masalah walau baharu sebulan aku dibuang kepada ahli jemaah masjid Nilai. Zalim kerana KAU menyokong dan mengampu orang yang ada pangkat Dato' dan BERJAWATAN walaupun KAU tahu mana yang salah dan benar. KAU sembunyikan kebenaran yang sepatutnya KAU cegah MUNGKAR. KAU lah BANGSAT dan PENGKHIANAT AGAMA!

Apa alasan KAU bila ditanya? ARAHAN ORANG ATAS bukankah KAU sepatutnya buat ARAHAN TUHAN??? Ustaz yang TERLAMPAU, lupa mahsyar dan hari kebangkitan. Doa aku yang dizalimi, moga Allah menghukum mereka yang terlibat sama dan bersetuju dengan kemungkaran tersebut.

Aku? Aku tidak mahu jadi ANJING atau BABI kepada agama aku sendiri. Aku terus tulis atas surat tersebut 'SAYA TUNTUT DI AKHIRAT' dan mengoyakkan surat subahat itu dan poskan semula kepada dia. GANAS? BRUTAL? X PATUT? KASAR? Di antara 10 sahabat baginda s.a.w yang dijamin masuk ke SYURGA, ialah antaranya Saidina Umar AL-Khattab yang garangnya menakutkan bukan sahaja manusia tetapi juga iblis laknatullah, sehingga diriwayatkan dalam hadith jika Umar telah melalui satu jalan, nescaya iblis tidak mahu melalui jalan tersebut.
Alhamdulillah walaupun mereka telah pecatkan dengan ZOLIM aku masih dirahmati Allah kerana aku merasai ketenangannya dan juga 2 jawatan yang terbaik untuk ku. tunggu dalam penulisan yang akan datang... hehehe Rezeki itu ketentuan Allah bukan manusia KODOK lagi BONGOK macam KAU!

INGAT lah wahai diriku, INGAT lah wahai mereka yang mengucap, mengakui SYAHADAH, janganlah KAU jual AGAMA dengan gaji, wang ringgit yang sedikit kerana KAU tidak mampu membayarnya semula!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan