Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 21 Februari 2012

Aku Kembali Beraksi...

Kerinchi, 22 Feb 2012 - inilah masjid yang aku maksudkan. Masjid Ar Rahman Universiti Malaya. Aku memulakan tugas bermula 15 Februari 2012 yang lalu dengan hati yang berbunga memandangkan kerinduanku kepada tikar sejadah imam, berada di hadapan jemaah, berada di bilik IMAM, berada di hadapan, kenapa? kerana aku mengimpikan menjadi ketua panglima perang, ketua yang jika peluru itu dilontarkan dan aku bukanlah orang yang bersembunyi pengecut dan takut. Doa aku dimakbulkan Allah sekali lagi walaupun diri ini terpalit pelbagai dosa namun Allah sudi lagi menerima permohonan ini.

Masjid ini dinamakan Masjid Ar Rahman sempena nama Perdana Menteri Malaysia yang pertama Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, kerana masjid ini dibina pada tahun 1963 dan mengalami 3 kali penambahbaikan dan yang terbaru apabila diumumkan oleh kerajaan untuk membina masjid baharu di sini. setelah 2 minggu aku bertugas aku mula memahami nature atau kesemulajadiaan masjid ini yang akan aku kongsikan. Untuk episod ini biarlah serba sedikit sahaja yang aku ceritakan perihal kehidupan baharu ku di dunia batu kaca. oh ya, sebelum terlupa syukur sekali lagi keputusan MASTER, aku bersemangat menyambung pengajian ke peringkat phD(Doktor Falsafah pada tahun ini juga). Doakan ya, oh dan berkaitan pendidikan ku, aku juga berjaya mencuri perhatian Dekan Pengajian Islam UKM apabila membenarkan aku mengambil peperiksaan pengecualian, aku makin yakin dengan diri sendiri. hehehe...
Muka sebelum bertugas subuh tadi, alhamdulillah aku berjaya mengulang al-Quran seperti di masjid lama dengan tafsirannya sekali, dan ramai juga subuh tadi. Moga ada rahmat dan berkat.
ini suasana dalam bilik imam yang terdapat pentri, kalau haus boleh buat air kat sini. hehehe..
dah nama masjid memang tak lari lah dengan P.A sistem, itulah inilah, aircond xdelah untuk bilik ni, takut rosaklah, banyak tanganlah.. kalau anda baharu nak jadi imam, meh ngadap saya sembang pasal apa itu masjid dan jemaah.. bukan takabbur, pengalaman hidup je...

ini kediaman baharu yang sedang diselenggara oleh Atap. Bilik besar cuma adalah sana sini yang rosak sikit, biasalah tu.. ALhamdulillah aku ada tempat di area Bangsar, kalau nak menyewa di kawasan sini, RM 800 ke RM1500 lah untuk apartmen buruk... KAPITALIS maa.. siapa peduli..
masjid lama memanglah nampak buruk dan uzur, tetapi rahmat dan keredhoan Allah tidaklah berkira dan memilih, hanya ikhlas dan kesungguhan kita ukurannya. TAQWA.
simple dan sederhana...
Pasal masjid lama? sekali lagi aku turun berjuang dan aku akan pastikan hantu-hantu, anjing-anjing, mangkuk ayun tu semua tidak akan selamat di dunia apatah lagi di akhirat. Amanah dan nama hendak, kerja tidak laksanakan, GO TO HELL.. FA. QOF.

Cuba teka gambar apa yang kat bawah ni? hehehe.. ZUMA.. dan akhirnya aku berjaya pecah rekod ke stage 13, atas daripada yang ada kat menu, hehehe.. aku makin yakin, di mana ada jalan di situ ada HIGHWAY... hehehe.. jumpa lagi

2 ulasan:

  1. bilik PA tu kene ade aircond tu nnti cepat rosak.lg pun byk tangan nnti lagi la cepat..kos tu kos :)

    BalasPadam
  2. thanx harith.. terkejut plak ada yg komen, anyway makaceh.. kita suggest dah ke ajk untuk aircond tapi stakat ni belum ada tindakan katanya

    BalasPadam