Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Ahad, 12 Februari 2012

Uijan sedikit, rahmatMu membukit

Bangsar, 13 Februari 2012 - menarik nafas lega dan sedalam-dalam yang boleh tapi bukanlah macam perokok menghembuskan asapnya di kala malam, apatah lagi di saat putus cinta atau mengenangkan kisah muda mudi remajanya, cuma hembusan nafas kali ini adalah tanda syukur, lega, nikmat dan rahmat dari Allah. Pejuang tidak pernah lekang dari ujian tetapi setelah diuji lega dan lapang selapang-lapangnya insha allah. setelah sekian lama aku cuba mencari masa menulis blog ini dengan pelbagai kisah yang berlaku padaku dalam sepanjang tempoh ini aku akhirnya memberi kesimpulan atas diriku sendiri, Allahu ya'lamu mala ta'lamun, Allah amah mengetahui sesuatu yang kamu tidak tahu. Aku menulis setelah pulang dari mahkamah kerana terasa malu hari ini digelakkan oleh hadirin setelah hakim memerliku dengan manja( sambil tangan diletakkan di dada dan mata mendongak ke atas).

Sebagaimana yang diperintahkan oleh Yang Arif agar saya memasukkan draf perintah bagi tujuan penyampaian ganti... kalau kamu tanya saya kamu kena bagilah legal fees tu kat saya.. perghh ada orang gelak kat belakang, macam lah dia tahu sangat... (takpelah hakim duduk atas, lawyer duduk bawah, akur sahaja lah sedangkan memang dia perintahkan sebagaimana yang aku catit pada fail... sabar jelah)

Hidup aku sebenarnya dibahagikan kepada beberapa pecahan yang sewajarnya aku tulis pada blog ini kerana blog aku, ada aku kisah pasal blog orang lain? kalau nak belanja Oblong bagitahu lah. Aku ada syarikat, aku ada keluarga, isteri, anak dan ahli keluarga. Aku ada persatuan organisasi yang aku jadi pengerusi di Bandar Baru Nilai, aku ada pekerjaan sebagai peguam dan beberapa reformasi yang aku akan lakukan, aku juga telah dilantik bertugas sebagai Ketua Imam di salah sbeuah masjid yang berdepan dengan universiti di ibu kota. jika dah stabil di sana akan ku tulis dalam penulisan ku kelak.

Sebenarnya, dalam minggu lepas pada 9feb aku baru sahaja pulang dari Pahang di daerah Chebong kerana menghadiri mesyuarat untuk program pada 6,7,8 Mac. macam biasalah aku ke sana dengan Alphard dan membawa beberapa pegawai dari JAWI ke sana dan dianggarkan program tersebut akan dihadiri oleh menteri dan pengarah JAWI sendiri. Oh sebelum terlupa, gembira juga hari ini melihat result MASTER yang tak pernah aku peroleh semasa di mana-mana pusat pengajian. hehe.. alhamdulillah dan insha allah jika diizinkan akan ku teruskan dengan PHD pada tahun ini juga.

Kembali ke cerita di Pahang, udara yang nyaman membezakan dari keadaan hingar bingar di Kota dan seronoknya adegan memetik buah dokong, hehehe.. tengok siapa JUARA?

tu dia, kaki urut.. eh kaki panjat pokok. Tahniah abg. sha kerana berjaya memanjat pokok walaupun berat lebih dari 100kg, hahaha.. jangan main-main, beliau ini bilal masjid KLCC dan suaranya memang aku kagumi.
aku sebagai tukang ambil gambar jela, nak panjat dah full pokok tu... hehehe alasan buat insan yang tak pernah panjat apa-apa pokok sepanjang hidup. Aku pernah ke rumah seorang pegawai JAWI ni namanya ustaz Syed ABdullah semasa program dalam 2 tahun lepas, dan kali ini bersama sekali lagi dengan misi yang baharu untuk MINDACERAH,
habuan selepas bermesyuarat dalam keadaan kelakar kerana dihadiri oleh orang kampung dan masyarakat sekeliling. itu dia PATIN terbaik dari Temerloh, memang teringat sampai sekarang.. sedapnya... terliur ni..
sebagaimana insan biasa yang lain, kesempatan jadual yang tidak telalu padat sudah pasti aku gunakan untuk keluarga tercinta. Anas pula sekarang ini makin besar, makin manja, makin mengada-ngada. hehehe... itu dia Melaka WONDERLAND... seorang RM30 bro, bersama dengan anak buah dan kakak-kakak ipar.
Hidup ni kena mencuba ya x? itu dia naik Buggy.. hehehe alah buat rasa 2 3 trip apa ada hal sangat.. hehehe yahooooo...
Apa guna ada harta jika tiada bahagia, apa guna wang berjuta tapi bank yang punya, yang penting dalam hidup ini, carilah REDHA ILAHI...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan