Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Isnin, 30 Julai 2012

10 ramadhan 1433H

Gombak, 30julai2012 - pejam pelik kini dah masuk ke ramadhan yang ke 10, alhamdulillah segala puji dan syukur kepadaNya atas segala nikmat kurniaanNya, ramadhan datang dan pergi, cuma sedikit rasa dalam hati, aku masih begini, aku tidak PUAS. TIDAK PUAS. pernah aku bercerita pada teman-teman, sekarang umur aku sekian-sekian dan masih belum ada satu perasaan PUAS dengan pencapaian aku,.....zi, ko nak apa lagi, semua dah ada, kitaorang ni yang baharu nak merangkak, ko dah established dah pun,.... kata-kata penyejuk hati. aku masih dahagakan ilmu dan yang paling kurasakan ialah perasaan ini, ada sesuatu yang belum memuaskan hatiku, benar di usia aku ini ada nikmat yang haram aku nafikan pemberian Allah tapi, aku tak tahu.... adakah ini rasa? kehendak? mahu atau tahu?

kesempatan cuti, atau 'mencutikan' diri dipenuhi dengan adegan buffet ramadhan yang telah masuk tahun ke-2 aku berbuka puasa di hotel uniten. aku ada reason tersendiri kenapa aku menghabiskan duit di sini, yelah mesti ramai yang cakap, kat anak yatim ramai yang belum diberi makan...
Allah masih beri nikmat kepada kita, samada kita bazirkannya atau tidak mensyukuri berlaku dalam kondisi samada anda KAYA atau MISKIN, ingat, Allah lebih benci orang miskin yang sombong!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan