Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Sabtu, 14 Julai 2012

Kembali berombak...

Sg.Ramal, 15hb Julai 2012 - mencari masa dan kesempatan menulis untuk diri sendiri dan di saat ini telah pelbagai kisah dan rencah yang berlaku pada hidup aku. sambil menulis dan sambil diulit-ulit oleh anakku Anas Haziq. Lihat gambarnya yang terlena di kerusi kerana mengada-ngada, anak lelaki baharu berumur 2 tahun sememangnya begini. Aku telah berkorban untuk anak ini namun tidaklah layak aku mengaku di sini aku telah melakukan segalanya, tetapi di saat ini aku telah dipecat daripada masjid ar rahman. Aku belum bersedia untuk ulas segala-galanya di sini, tetapi perasaanku seperti dahulu, kecewa dengan jodoh yang tidak panjang, puncanya masih lagi seperti dahulu cuma dalam versi yang baharu, aku akur dengan takdir dan qada qadar Ilahi.

Andai itu bukan rezekiku aku redho, cuma memiliki tanggungjawab sebagai penanggung quran membuatku khuatir andai ada ruang dan peluang untuk aku mengulang hafalan tersebut. terima kasih kepada mereka yang membantu dalam hidupku setakat ni termasuklah yang menjatuhkan ku.
keluargalah yang sewajarnya diutamakakan, biar pun mereka adalah tanggungjawab kita, seolah membebankan namun merekalah penyejuk hati kita.


CERITA 2
aku tak nak komen apa-apa, cumanya gambar yang menceritakan ini belum tahu akan kebenarannya, biarlah kata-kataku terkunci dahulu kerana apa yang aku lakukan adalah ikhlas kerana Allah dan aku ketepikan kesan sampingannya.
mereka perlukan bantuan dan sapaan.
Andailah aku diizinkan kekayaan dan nikmat, aku berjanji pada diri agar dapat membantu mereka yang memerlukan, ketepikan sentimen politik, didiklah hati mencintai Allah barulah akhlak kita terdidik, Ya Allah tulisanku tidak berbeza, cuma rahmatMu yang ku rasa, walau sesusah mana, agar hati ku tidak lalai dan leka...
CERITA 3

Biar rumah terbakar tetapi tidak dibakar Tuhan di akhirat...


Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dalam meneruskan hidup ini dengan keredhoaan Mu dan tabahkan lah hati kami agar menempuh hidup dengan berlandaskan syarak dan peroleh syurga dari Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan