Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Isnin, 2 Julai 2012

Happy Birthday Daddy... I'm 28 now, siighhh

Sg.Ramal, 30jun2012 - Allah selamatkanlah aku... Allah selamatkanlah aku.. Allah selamatkanlah si bapa Anas, moga hidupnya selamat dunia akhirat... Akulah tu... hehehe Yup, genap 30jun1984 bersamaan 1 Syawal aku ditakdirkan melihat alam ini, dengan tujuan menjadi khaifah Allah di muka bumi. Segala puji baginya, aku masih lagi bernyawa dan diberikan kehidupan sejahtera, rezeki dan keluarga yang bahagia, hanya amalan perlu diperbanyakkan. Insha Allah.

dan Anas yang memegang pisau pembelah kek yang dibelikan oleh isteri tersayang, sebenarnya aku bukanlah orang yang selalu menyambut hari lahir dan bukan juga meniru sebagaimana yang dilakukan oleh orang-orang Yahudi mahupun Nasrani, cumanya bagiku dengan penapisan Ilmu yang aku ada, sambutan hari kelahiran yang tidak diiktiqodkan(ditaqlid) untuk menyerupai kaum laknatullah itu tetapi menjadi tiitk pertemuan sanak keluarga, saat-saat kegembiraan sekeluarga yang akan mengharmonikan keluarga melalui tarikh-tarikh penting dalam hidup, seolah satu bentuk penghargaan kepada diri sendiri dan orang yang menyambutnya adalah dituntut dalam Islam. Moga amalan ini tidak menyeleweng daripada pegangan Ahlus Sunnah.
dan hadiah dari isteri tersayangku, sehelai tali leher.. hermm, maaflah abang dah terlupa ikat tali leher, dulu suruh orang je, hahaha.. alhamdulillah mengingati lebih baik dari tidak dihargai.
dan sekeping kad ucapan yang penuh bermakna... TQ sayang, harapanku di usia yang baharu agar aku lebih kaya dan berjaya, sihat dan ceria, gembira dunia dan akhirat. Moga kita semua juga begitu sentiasa diredhoi Allah.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan