Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Khamis, 5 Julai 2012

Sebulat kek... pusing keliling dah pening...

Masjid Ar Rahman, 6 Julai 2012 - saat ini adalah saat terakhir aku berada di masjid ini. dan inilah masjid ketiga yang pernah aku bertugas secara rasmi menjadi imam dan sebagainya, ceritanya panjang dan akan aku kupusakan di lain masa penulisanku. Cerita kali ini bukan lah kesinambungan cerita happy birthday walaupun tajuk kek masih menjadi perdebatan. Ianya lebih kepada putaran atau pusingan kehidupan kita, ada turun naik dan kekadang di atas dan kekadang di bawah adalah adat dalam kehidupan.

di saat duka, carilah yang menggembirakanmu, dan di saat ada, hargailah sebelum ianya tiada kerana pusingan itu telah pun menjadi sunnatullah bagi kita semua. itulah konsep yang aku berpegang dan beringat selagi masih terdaya. Aku suka mencari masa bersama keluarga dengan membawa mereka berjalan-jalan meluaskan pandangan dan impian disamping mencar makan. hehehe...

sekali-sekala bila bertukar selera, anak mata pun boleh berubah, dari belacan menjadi western...
yang penting, harga sebuah kegembiraan tidak mampu diukur dengan wang ringgit tetapi sejauh mana ikhlas kita sebagai pemberi dan yang menerima, apatah lagi Tuhan Yang Maha Memberi dan lemahnya insan yang tidak putus menerima, namun itulah kita namanya HAMBA.
hari ini, daddy dan mummy belikan Anas sebuah set permainan padang, agar Anas tidak gentar dengan ujian,agar Anas boleh kecapi apa yang diimpikan tetapi INGAT, betul pada LANDASAN.
Coklat? Van Houten? kisah isteri yang nak buat kek, tak jumpa serbuk, keping ciklat ku tibai. dan hasilnya, boleh lah untuk first attempt. tahniah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan