Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Sabtu, 22 Disember 2012

Alah bisa tegal biasa

Masjid Asy Syakirin KLCC, 20Disember2012 - program yang dikelolakan oleh aku hampir tamat dan selesai dengan pelbagai sketsa para pelajar dan pihak pengurusan, Alhamdulillah Allah memberikan aku peluang dalam menguruskannya dan ini bermakna dalam masa yang diberikan aku bukan dari aklangan penganggur dan yang paling baik ialah aku juga menyediakan peluang pekerjaan itu kepada orang lain juga, biasalah ada yang membantu kita dan ada juga yang memeningkan kita. Kalau tidak mahu dilambung ombak, kenapa menonton rancangan OngBak, hehehe.. namun pun bos, mestilah banyak halnya. Walau bagaimanapun, terima kasih tidak terhingga kepada ibu bapa dan adik beradik ku yang banyak membantu, seperti Faqih adikku yang bongsu membantu di Masjid Wangsa Maju, manakala Asyraf di Nilai. Aku boleh lah fokus kepada bidang guaman yang masih hijau ini.
bagi budak yang makin membesar ini, apa yang paling seronok baginya ialah mengalami usia mudanya dengan apa yang sepatutnya dirasai. Aku kaitkan dengan apa yang dilakukan oleh nabi SAW apabila baginda sendiri bermain dengan anak dan cucunya, malah diriwayatkan juga berkejar-kejar dengan isteri tercinta baginda Saidatina Aishah RA. Anak ini baharu cecah usia 2 tahun, maka sudah pasti banyak yang perlu dipelajari dengan cara yang bersesuaian dengan usianya, seronok. Ni masa di taman KLCC pun dah seronok sampai tak ingat daddy dia dah, Anas jom balik...
kalau dah senyum sakan macam tu memang susahlah nak ajak balik, ehehehe.. takpe lah anakanda, memang masamu bermain kan..
bersama kakak-kakak yang seronok dengan kehadiran anak ustaz, hehehe..
rambut dah macam pelakon Home Alone, hehehehe.. dulu Anas takut nak main kolam, pernah aku bawa dia ke pool di hotel Sri Malaysia Bagan Lalang, menangis-nangis taknak main, tetapi bila di KLCC ni lain pula semangatnya, sampai tak nak balik dan ditiup wisel oleh Mka Guard di situ, mana tidaknya, pampers penuh serap air pool bercampur dengan kencing dia, hehehe.. jangan marah ya, inilah yang dikatakan alah bisa tegal biasa. Aku memberikannya peluang kerana teringat hadith nabi SAW yang bersabda, didiklah anak-anak kamu dengan bermain kuda, memanah dan berenang. Inilah kemahiran yang perlu pada setiap anak muslim.
Meh jom balik... kalau daddy kaya nanti daddy buat satu kolam renang di rumah ek... hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan