Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Khamis, 1 Disember 2011

Langkah seterusnya...

MasjidKLCC, 2Dis2011 - Jumaat, dan aku dimaklumkan kedatangan YDP Agong, Sultan Mizan ke masjid ini. Semalam menggamit memori setelah kian lama tidak mengimamkan jemaah di sini dan masjid yang disangkakan tenang jangan sangka tiada cerita, sama juga dengan masjidku, agaknya semua masjid menghadapi masalah yang sama dan di mana-mana, bezanya orang bijak atau bangang yang menguasainya. Bukan aku tidak mahu peduli namun misi lagi yang perlu ku isi.

dah..dah.. cerita lain pula, oh ya lokasi Putrajaya Konvensyen Centre (PICC) adalah lokasi hari graduasi pada 3 Disember 2011 yang lalu, cumanya aku tidak gemar sangat bercerita mengenai hari tersebut kerana telah kerap dengan nada tawaddhuk aku bergraduasi dan kali ini adalah kali ketiga dan mengikut perkiraanku insha allah ada tiga lagi konvokesyen yang aku akan hadiri pada tahun mendatang setiap tahun. Mudah-mudahan makbul.
inilah produk keluaran mindacerah dan uniknya, bunda mertua ku yang beli dan menghadiahkan kepadaku semula, so sweet. terima kasih tidak terhingga kerana sudi hadir dari melaka dan bersama-sama kak lang dan mak kocek. lepas konvo ke Saba kita melantak, hehehe..
hari ini saya tolong saudari, esok lusa saudari pula tolong saya, ini hari kovo daddy, esok lusa anas pula.. hehehe
bersama rakan-rakan seperjuangan, memori manis menuntut di universiti, kini masing-masing bawa haluan, sampai 2 3 pagi kita berdiskusi, akhirnya peroleh jua kejayaan berkat kesabaran.
kelakar tengok gelagat kawan-kawan yang sibuk bergraduasi mengambil gambar di sana sini namun bagi aku cukup ianya dikenang dan memercikkan semangat inspirasi dan motivasi
Terima kasih kepada semua, ibu ayah yang tercinta, jasamu berdua tidak kulupa, hanya jasad penggalung nyawa, sebagai ganti taat setia, juga buat isteri setia, membantu dan memahami kanda, semua yang berjasa tidak ku lupa, termasuk juga sahabat setia, mahupun musuh yang mara dan membuat ke tertekan jiwa, terima kasih kerana memberiku pengalaman, menghambat setan-setan yang berkeliaran dan kelaparan, alangkah indahnya dunia, jika sengsara ditukar deritam semua itu tidaklah mudah, yang paling utama mindanya kena cerah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan