Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 11 April 2012

Bukan lagi omongan

Bangsar, 12 April 2012 - Bangsat! Bangsat! Bangsat! Aku mahu agamaku, tanah airku, bangsaku, keluargaku, dan kesemuanya BERSIH dari tangan-tangan najis dan tahi basah yang busuk dan tengit yang mementingkan perut dan usus-usus kentut mereka selahap boleh dan semahu boleh. Kau ZALIM! ZALIM! ZALIM! 
Rakyat marhaen ini hanya cebisan anjing-anjing kurap yang mengemis kepada golongan yang menindas. Tolong... bagi bantuan kami bekerja, bagi bantuan kami untuk belajar, BULLSHIT.. mungkin aku bukan mereka yang akan kata ya, baik, oraiitt.. aku akan soal selidik andai itu boleh bawaku jumpa TUHANku dan TUHAN mereka.
Ada yang cuba memisahkan ulama dan poltik, kerana melabelkan politik adalah kotor dan ustaz yang bercakap tentang politik adalah USTAZ POLITIK. Kapitalis yang membezakan agama dan politik, Nabi s.a.w juga berpolitik dan mentadbir negara. Aku tahu perjalanan dan pilihan ini bukanlah senang dan mudah, penuh ranjau dan lancau(maaf bagi mereka yang tidak selesa dengan penggunaan bahasaku) aku kena bersikap jujur bukan sahaja kepada manusia lain tapi terutama bagiku.
Surau ini adalah tempat kuliahku sempena hari cuti pertabalan Yang Dipertuan Agong yang baharu. Ironinya ini ialah kuliah subuh yang berada di sebuah surau di Sungai Merab yang hampir 7 tahun dahulu aku pernah menjadi imam solat tarawih jemputan. Allah, kalau sudah diaturkan dan ditentukan tiada siapa yang mampu mengelaknya.
Teringat akan hadith nabi... akhir zaman umat islam ibarat buih di lautan, ramai, tapi tiada gunanya kerana semua perlu diikat dengan sesuatu bagi melakukan sesuatu. Kalaulah surau yang ku hadiri ini sepenuh solat Jumaat di masjid-masjid, itulah ukurannya kita akan menang menentang Yahud dan Nosoro dan tanda Qiamat makin hampir.

Aku bakal berhijrah ke kawasan baharu. Sungai Ramal di atas tanah umi yang telah lama dibeli namun belum tahu apa yang hendak dibuat, dijual atau dibuat rumah. Akhir sekali, izin Allah kepada kami sekeluarga rumah ini akhirnya dapat disiapkan sebaiknya.
Rumah saya mesti lah Unit A di belah bawah... Insha Allah pada 1 mei nanti akan diadakan sedikit kenduri kecil-kecilan buat sahabat handai dan saudara mara yang hadir bagi berdoa bersama-sama agar majlis ini diberkati Allah...

3 bilik dan 2 bilik air...

Moga anak ini dapat membesar dengan persekitaran yang terbaik dan pendidikan yang mencukupi bagi melahirkan ulama di generasi mendatang. Ya Allah, moga usahaku ini diberkati oleh Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan