Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 17 April 2012

Ke Semarang, Indonesia

UKM, 17April 2012 - esok aku akan ke Semarang, Indonesia untuk tugasan pengajianku yang memerlukan satu pembentangan di Universiti Dipenogoro. Pemergianku bersama dengan keserabutan yang amat berat dan belum pernah dirasai sehingga kini. Aku dikaitkan dengan politik. Salah sangat ke? Berdosa sangat ke sehingga aku dihukum untuk tidak menghadiri temuduga di mana-mana agensi kerajaan yang terasa macam bagus sangat. Dah lah aku dibuang dari jawatan Imam kerana aku didapati di barisan pembangkang. Cuba kita lihat bagaimana Allah melayan orang yang membangkangnya. Ada ke orang yang caci Tuhan, syirik dan tidak mahu sembah Tuhan, menuduh Tuhan itu dan ini kerana tidak memenuhi keperluan dan kehendaknya, mereka yang membangkang Allah adakah mereka tidak diizinkan berpijak di bumi ciptaan-Nya? makan dengan lahap akan pemberian rezeki-Nya, meneydut oksigen ciptaan-Nya tanpa membayar satu sen, begitu RAHMAT dan BELAS KASIHAN nya Allah kepada kita malah kepada PEMBANGKANG-Nya.. Allah... zalim nya mereka.

 Aku pernah catatkan dalam penulisanku, segala yang boleh ku abdi dan korbankan untuk agama ini, akan ku laksanakan sedaya mampu, aku bukanlah yang TERBAIK, cuma berusaha menjadi yang TERBAIK walaupun aku tahu kekuranganku juga berada di tahap yang TERBAIK.
 Biarlah aku pergi seketika ke bumi asing, mungkin itu mampu me'restart' kembali diriku agar kembali bertenaga dan diberikan kekuatan. Ya Allah, peliharalah zuriat keturunanku dan keluargaku, agar mereka terhindar dari musuh-musuh-Mu dan yang memusuhi-Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan