Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 25 April 2012

Lembaran Baharu lagi...

Bangsar, 26 April 2012- sebenarnya penulisanku ini adalah backdated kepada karangan-karangan yang telah dipostkan selepasnya memandangkan kekangan masa yang ada amatlah terhad aku fikirkan, ditambah masa yang ada itulah hanyalah untuk diri sendiri dan keluarga. Kekadang ketika tengah mengadap skrin komputer mengusahakan PhD yang bakal ku teruskan pengajian ini sehingga ke akhir hayat, nah.. datang permata hatiku meminta didukung atau turut bersama-sama dalam keseronokannya bermain nescaya tanpa rungut akan ku dukung, kejar cium dan peluk sehingga dia puas. Aku anak kedua dan berada di kalangan empat adik beradik lelaki yang pelbagai ragam tersendiri, poin aku jelas, aku tidak mahu menghampakan anak ku selagi aku mampu berusaha sepenuhnya. Ya Allah dikau Maha Mengetahui maksudku ini.

oleh kerana prinsip ini jelas, apa yang aku mampu dan ada akan ku kongsikan sepenuhnya walaupun wang di saku hanya beberapa keping ringgit bernot RM1 asalkan anak dan keluarga tersenyum kepuasan dan kegembiraan. Bagi seorang suami, ini juga adalah jihad untuk ke SYURGA. Aku hanya mampu menyediakan teratak ini sebagai penghubung kepada kehidupan kita. Alhamdulillah, dari hanya sebuah bilik  kepada sebuah unit rumah, bagiku da keluarga ini adalah nikmat yang ditingkatkan oleh Allah kepada kami. Moga kami tidak lalai dan alpa.
senyumanmu... melegakan kepanasan yang menggelegak di hati kami... tangisanmu adalah nyanyian merdu menenangkan jiwa kami.. keletah dan ragam mu adalah memori  manis yang bakal kami ingati seumur hidup... terima kasih Allah meminjamkan kepada kita perasaan bahagi ini.

hai NCF.. nasib baik bukan NFC.. hehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan