Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 4 April 2012

Sakit gigiku.. aduuhh..


Nilai, 4 April 2012 - Aku yakin ada yang terkejut setelah melihat paparan gambar  ini, namun samada tahap kerkejutan itu di tahap terkejut borok, terkejut karen dan lain-lain adalah mengikut selera dan kekuatan jantung masing-masing, cuma aku ada sebab musabab yang aku sahaja dapat ertikan dan perjelaskan. Point utama pada hari ini dan semalam ialah aku sakit gigi setelah baik dari sakit gigi dalam tempoh 4 hari. Azabnya... kenapa ya?
Aku banyak kali berjumpa dengan wanita memakai jubah putih dan bertopeng yang mengaku dialah doktor gigi tetapi bagiku mereka bukanlah doktor gigi tetapi juga seorang kontraktor mulut, manakan tidak mulutku ini pernah sahaja menjadi saksi apabila gigiku digerudi sedalam 1 cm ke 2 cm(menambah kekejaman doktor gigi) untuk semata-mata mematikan akar-akar saraf gigi. Sebelum mereka menodai hutan gigiku mereka seringkali melemparkan pujian, gigi awak ni elok tiada berlubang, cantik bahkan ada 2 gigi tambahan di sebelah dalam yang menjumlahkan aku adalah aneh berbanding gigi manusia yang lain kerana memiliki 34 batang. Ko ada?

Pokoknya, sekali operasi tersebut berjumlah RM500. Kalau 33 batang gigi yang lain akan sakit juga berapakah kos yang aku terpaksa tanggung bagi membebaskan aku dari kesakitan sakit gigi kerana saraf. hey.. ini bukan Sarafuddin tau, ini betol-betol bukan cobaan..

Kini, aku menghargai kasih sayang gigi-gigiku yang mengizinkan segala bentuk makanan di luar dapat aku nikmati sebaiknya dan aku perlu lebih berdiplomasi dengan mereka agar tidak tersinggung jika aku meminta mereka kerja lebih, maklumlah kekadang aku makan lebih.. Kenderaan berat sebelah kiri ya.

Opss.. hampir terlupa apakah dia kisah gambar di atas, nantikan penjelasan dan sidang media berkaitannya, hehehe.. Salam Tahajjud

Tiada ulasan:

Catat Ulasan