Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 15 Mei 2012

Selamat Hari Ibu

Dimana bumi dipijak, 13 Mei 2012 - Namanya Asmah Rahmat. Ibuku. aku lupa tarikh lahirnya. Aku tak ingat no kad pengenalannya. Aku tak tahu apa makanan kegemaran ibuku, apa warna kesukaan ibuku, aku tak tahu. Aku anak yang teruk. Aku tahu dalam hatiku dan segala perbuatan niatku akan aku baktikan buat ibuku walaupun aku tak pandai meluahkannya, tak pandai ucapkannya atau sebagaimana anak-anak lain, aku tahu baik susah atau senang aku akan dahulukan ibuku berbanding manusia lain di atas muka bumi ini. Aku lahir dari perutnya, aku membesar dengan titisan redho dia menyusuku, aku adalah sebahagian darinya, biarlah ada yang komen sambutan hari ibu mengikut budaya orang bukan Islam dan sepatutnya orang Islam sayang ibunya hari-hari, benar. namun aku tidka menafikan adanya hari ibu seolah-oleh sebagaimana hari audit kepada kasih sayang kita kepada ibu kita, mungkin ada kesilapan yang kita tidak sengajakan atau terlupa sebarang janji yang perlu kita kotakan, aku ada pendirian dan kesimpulanku... Umi, maafkan segala kesilapanku dan redholah kehidupanku ini agar kita bertemu kelak di Syurga nanti. Aku sayang Umi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan