Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Ahad, 6 Mei 2012

transformasi diri dan keluarga

Bangi/ Kajang, 7Mei2012 - akhirnya secara rasmi aku berpindah ke rumah yang baharu seisi keluarga. Gambar-gambar pada blog sebelum ini adalah luarannya dan aku telah pindahkan barang-barang yang penting walaupun masih terdapat sedikit buku dan barang-barang yang lain di Nilai namun secara RASMI nya aku telah pun berpindah ke Sungai Ramal Dalam bertentangan dengan SMKA Maahad Hamidiah, Kajang. Kalau nak diikutkan adalah beberapa kali aku berpindah-randah dari kecil hingga kini bukan kerana kami hidup merempat, tetapi dapat merasai peningkatan kenikmatan yang Allah kurniakan, kami syukur dan ditambah. hijrah juga bagus untuk mencari dan berusaha memperolehi sesuatu yang lebih baik, tapi kalau sebulan sekali pindah tu macam lari dari hutang je tu.  seingat aku lah, semacam darjah 1 hingga 3 aku duduk di Kampong Bharu Kuala Lumpur jalan Hamzah, kemudian tinggal di rumah kuartes UKM di Tasik Titiwangsa dan baharulah berpindah ke Hulu Langat di Kampung Sungai Serai. Kemudian bersama ummi kami menetap di rumah fello Universiti Putra Malaysia sebelum berpindah ke Nilai Impian dan kini aku berada di Bangi/ Kajang dan hanya Allah yang Maha Mengetahui lembaran hidupku pada masa hadapan.

Perkara pertama dalam pemindahan di lokasi-lokasi yang aku nyatakan di atas ialah buku-buku rujukanku, walaupun aku tidaklah sealim mana, namun melihat koleksi kitab rujukan arab dan pelbagai bahasa menyebabkan aku tenang dan damai. Dalam buku itu ada panduan yang wajib diikuti oleh orang yang berakal jika mahukan ketenangan dan kebahagiaan dunia dan akhirat. Biar pun rumahku kecil tapi kami bahagia menghuninya bersama 3 ahli keluargaku setakat ini... hehehe.. oppss, jangan fikir lain, tiada maksud tersurat atau tersirat.
ruang meja makan yang menjadi tempatku bersatu dan bersebati dengan buku-buku bagi persediaan memperoleh PhD(doktor falsafah) doakan aku berjaya. Mudah dan senangkan perjalananku ke arah itu ya Allah...

Segala nikmat yang dikurniakan hanyalah sementara bagi meneruskan perjalanan di akhirat kelak.. Syurga dan redho Allah matlamat kami..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan