Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 4 Januari 2012

Usianya hanya 7 tahun: Part 3

Nilai, 21Januari2012 - meneruskan lagi penulisanku yang berkisarkan 7 tahun di masjid itu. manakan tidak, setipa inci daripada masjid itu berada dalam pengetahuanku. dari sudut infrastruktur masjid ini, dahulu jemaah masjid bsiisng berkaitan ruang tanda yang tidak cukup dan tekanan air yang perlahan terutama semasa hari Jumaat, aku usahakan ke tempat sepatutnya dan akhirnya 2 bangunan tambahan tandas lelaki dan perempuan dapat diperolehi dan digunakan oleh jemaah. Mulutku hanya mengucapkan yang terbaik kepada jemaah dan untuk jemaah, selama ini walaupun si MUNAFIQ itu buat apa2 padaku, aku diamkan sahaja tanda memendam diri dan protes di dalam hati.

tanpa perlu riyak mahupun berbangga, memang akulah satunya imam yang memanjat dan bersama-sama memasang skrin lcd dan menggunakannya semasa khutbah. Banyak pujian yang diterima seperti imam canggih, imam moden dan berkhutbah dalam bahasa inggeris dan juga pernah seorang menteri memuji bahasa inggerisku, WOW... dan kerana khutbah juga aku telah dipanggil oleh TV3 dalam rancangan al-Kuliyyah, Allahu Akbar! kecil usaha kita tetapi dibalas besar oleh Allah.
di bawah ini gambar kedai Angah yang aku sokong sepenuhnya usahanya dan juga aku klasifikasikan sebagai JIHAD EKONOMI!
begitu juga kedai fotostat dan kedai gunting rambut yang aku usahakan, termasuklah car wash yang sepatutnya menjadi kebanggaan orang Islam sekkeliling, tetapi kerana hasad dan dengki PhD yang mendalam oleh BAHLUL itu, maka keMUNNAFIQannya telah menjadikan hati itu dibaham oleh api yang membaham sebaham-bahamnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan