Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 4 Januari 2012

Usianya hanya 7 tahun: Part 6 (Segalanya telah berakhir)

17Jan2012, Selasa, Mantin - lega sekali pada hari setelah tamatnya peperiksaan akhir semester master aku, huuuuu... alhamdulillah lega, pengalaman ini berbeza dengan tahap pendidikan sebelum ini ialah sudah pastinya berbeza, dan yang paling utama tahap ketenanganku juga makin bertambah. Shukur kepada Allah atas semua kehendaknya dan yang pasti ucapanku kepada diri sendiri berjuang hingga sampai ke liang lahad, tidak kenal cuti sabtu mahupun ahad, selagi hayat dikandung jasa, harus dibuang perasaan jahat dan hasad, barulah akhirat terasa dekat.
7 tahun aku curahkan bakti di sini, akhirnya aku disingkir pergi, bukan merungut dan kecewa dengan ketentuan Ilahi, tapi diri menjadi sepi, amal dah sikit mencari penyakit, takut mati kena himpit disebabkan baik hanyalah berdikit. Namun begitu, subuh ahad yang lalu semasa kuliah subuh di masjid aku bersyukur kerana aku masih lagi imam di hati jemaah walaupun tidak di atas kertas, dapat juga aku mencurahkan ilmu kepada jemaah sekitar, agar amalku nantilah yang menjadi benteng penghapus dosa semua.
Setiap kali program yang ku laksanakan dengan sokongan anggota tertentu seringkali mendapat sambutan di hati masyarakat dan alhamdulillah Allah sentiasa memudahkan dan menguji aku sebaiknya. Mudahkanlah Ya Rabb, janganlah dikau susahkan sehingga ke tahap yang aku tidak mampu.
Pesan nabi junjungan pada kita, Doa adalah senjata bagi orang yang beriman dan senjata yang paling ampuh dan canggih ialah SABAR ketika ditimpa ujian.
beberapa naskah warkah kertas yang menunjukkan kebodohan Pejabat dan Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan yang termakan fitnah manusia lain. Apa nak kata, kerana akhir zaman sesungguhnya orang BODOH yang diangkat jadi pemimpin kerana makin lenyap para alim ulama.
Aku bersedia dipanggil pada bila-bila masa berhujah dengan mereka yang BODOH dan BANGANG tetapi biarlah berhujah dengan fakta dan disiplin ilmu yang wajar, kalau berhujah dengan si TOLOL lebih baik angkat kaki kerana kita pula yang akan sama BUDUH tahap mereka.
Ini konspirasi SUNDAL yang aku sendiri aku tuntut pembelaan, kalau tidak di dunia di akhirat aku akan pastikan mereka-mereka yang terlibat dihukum sewajarnya. AKu bayangkan mereka kini berada bersama menggelak-gelakkan aku.. HAHAHAHA.. PADAN MUKA KAU NAK LAWAN AKU.. HAHAHA.. (tidak mengapa kerana yang hak akan tiba bila masanya menjelma)
bagi aku, mereka adalah MUNAFIQ hidup dan benarlah kata ulama' jika tidak dihentikan kemaraan jahat ini maka akan merebaklah kekejian ini kepada yang tidak berdosa pula.
Aku rindukan ketenangan ibadat di rumah Allah, sekalipun aku dihalang menjadi imam, tetapi aku bersyukur menyatakan cita-citaku semenjak kecil sebagai Imam MasjidilHaram.
Tinggal kenangan, ofisku tidaklah sebesar mana, cukup diruang itu aku dapat berbakti, moga Allah curahkan rahmatNya kepada aku sekeluarga.
Moga mereka yang diizinkan bersama-sama berjuang atas nama agama akan bersabar sebagai pejuang yang mengimpikan shahid di jalan kebenaran. Berat dan susahnya hati ini andai bukan kita orangnya.
Manisnya kurma ini....
Ramadahan 1432H adalah yang terakhir aku mencurahkan bakti sebagai ketua agama masyarakat Bandar Baru Nilai, izinkan aku undur diri, maafkan segala kesilapan kerana kejahilan diri, Innallaha ma'ana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan