Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Rabu, 17 Oktober 2012

Senamrobik ke senamrobek...

KUIM, Melaka, 17Okt2012 - Aqal yang sihat dari Minda yang sihat dan Minda yang sihat bermakna MINDA yang CERAH. ahaha promote lagi, dan semenjak duduk di Bandar Baru Bangi, ni aku ada masa untuk bersama keluarga bersenam terutama di hujung minggu dan lokasinya ialah di Tasik Cempaka bertentangan dengan Shopping Compleks Giant Warta. Lihatlah gelagat si cilik ni bersenam, orang nak joging dia pun sama juga. Melihat kelateh mereka, aku tertawa, terhibur dan terkentut. Kenapa? Siapa yang tahu masa joging dia tak kentut, ahhahahaha... aku tidaklah mengimpikan bentuk badan masa sekolah menengah dahulu, tetapi sekurang-kurangnya sihat dan boleh beribadat dnegan mudah.


Dah macam ayam terkedek-kedek dia, hehehe.. tengah-tengah kami sekeluarga berjoging, terserempak pula dengan ayah cik dan isterinya. Beliau adalah guru kaunseling semasa aku berada di Sekolah Menengah Agama Maahad Hamidiah, Kajang. Kalau budak maahad mesti kenal sangat ayah cik ni, perwatakannya lembut dan sentiasa memotivasikan orang lain, aku teringat masa trip kepimpinan ke Terengganu, di saat aku terlena dalam bas dengan air liur basi,boleh ayah cik ni ambik gambar dan letak pula gambar tu di sudut pameran bilik kaunseling, kira jatuh lah saham dnegan awek-awek, hadooiii.. kenangan.
dan bersemangat berjogging tengah tinggi, aku jumpa pula junior masa Sekolah di sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Jalil Hulu Langat, yang pakai baju oren di gambar bawah ni, tapi yang lelaki lah, so  aku hanya mengangkat tangan sahaja tanpa bertemu mereka sebab ada kawan-kawan dia yang perempuan di depan sana, kenapa tak jumpa? Gila apa, bini di sebelah sana, mengusha mataku yang usha ke mana, hahahaha.. apa-apa pun, I sayang U lah my wife, dont worry... sekadar coretan semasa berhujung minggu
dan tidak disangka, aku telah turut serta dalam senamrobik, bersenam sambil bermuzik dan berjoget, sebenarnya peluh juga buat benda ni, oklah juga tapi yang best lepas ni ambil jubah konvo. hehehhe.... jom cergas badan cerdas minda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan