Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 9 Oktober 2012

Temuduga bukan Temulawak

Sungai Ramal Dalam, 9Oktober2012 - menghadap laptop dan komputer serentak dalam mengusai hujahan agar anak guam tidak dikenakan komital untuk dihumban ke dalam penjara. Apabila sebuah kisah penceraian mula meniup tiupan maka anak-anak lah yang akan menjadi mangsa dalam agenda memperjuangkan keegoan masing-masing. Hakikatnya Allah memberikan kuasa talaq kepada sang suami, dan isteri mempunyai 3 kuasa bagi mendapatkannya, samada fasakh, khuluq atau ta'liq, Apa yang penting, bak kata ustaz wonderpet(memanggilnya ustaz kerana cerita itu mengajak berbuat baik).... KERJASAMA!

Entah kan siap entah kan tidak, mana tidaknya, pukul 11 baru nak mula menaip membuat hujah, pukul 3 dah nak kena failkan di Mahkamah Wilayah Persekutuan. Dewan Mahkamah Tinggi pula tu, haish... berpeluh juga lah bila mengadap Yang Arif, mujurlah dah semakin biasa dan yakin.
Ok, minggu ni, bulan depan, tahun ni ada banyak lagi temuduga kepeguaman. Sebab itu temuduga adalah bukan temulawak kerana temulawak tu sejenis herba yang digunakan untuk menghilangkan bau busuk ketiak..... bau masham... ketiak siapa busuk... la..la..la.. lala.. pok..pok.. bujang lapok...
...dan nak dijadikan cerita, inilah Kompleks Mahkamah Syariah Jasin Melaka, yang sangat mesra pelanggan, bukan apa ada sahabat yang bekerja di sini dan alhamdulillah atas dasar persahabatan yang baik, beliau bukan sahaja memperkenalkan ku dengan klien-klien di sini malah membantu dalam urusan permahkamahan... hahahaha inilah contoh kabel yang baik
dan suasana dalam masjid ini adalah surau jumaat di dalam TNB Bangsar, di mana pada setiap minggu pertama dan kedua, aku akan mengajar fiqh jinayat di sini dan alhamdulillah permintaan mengajar di sini bukanlah disebabkan melobi ke mana-mana pihak, namun atas izin Allah dan pinangan yang ku terima atas kapasiti menyampaikan ilmu. Apa ada pada kita jika tidak dimanfaatkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan