Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Isnin, 1 Oktober 2012

Penat VS Penat sangat

KUIM, 2oktober2012 - baru sahaja aku berjumpa kerani di Unit Pentadbiran kerana memperbetulkan beberapa kesilapan berkaitan sistem kehadiran pegawai dan pensyarah secara elektronik dan menggunakan cap jari tangan. Nombor kakitangan aku sebelum ini ialah 0681 kini telah ditukar kepada 0682. Ditambah lagi panggilan dari admin KUIM berlaku semalam dan aku malas untuk datang kerana mahu menyiapkan pembetulan dalam penambahbaikan proposal aku semalam dan soalan-soalan peperiksaan yang terpaksa aku buat untuk peperiksaan akhir pelajar KUIM namun semua angan-angan dan pernyataan ku tadi musnah belaka, kerana TAK SIAP, hahahaha... huhuhuhu!!!

Yang paling melainkan aku pada hari ini ialah aku ke KUIM dengan menaiki moto LC135, bayangkan Kajang ke Kuala Sungai Baharu adalah lebih kurang 1jam30minit perjalanan, 50minit dengan menaiki superbike dan 1jam15minit jika menaiki kereta. Analoginya begini:

1) motor LC135cc - kelajuan max 110km/h minyak 2 hala RM15 - masa 1jam15minit
2) superbike 750cc - kelajuan 172km/h(yang berani) minyak 2 hala RM20 - masa 50minit
3) kereta wira 1.3 - kelajuan 140km/h minyak 2 hala RM20 + tol RM20 - masa 1jam15minit

mana yang jimat? kalau nak masa, kurang duit, kalau nak duit kurang masa, kalau nak selesa mesti ada duit dan masa.


...dan habis sahaja penulisanku ini yang sekarang ini jam di tangan baru 8.45am dan aku bersama partner sebilik pensyarah ustaz Aziz yang mana dia tekun menyemak kertas peperiksaan pertengahan pelajar sedang aku rajin memfacebook dan menulis blog, hehehe... manakan tidak sebentar nanti aku akan cabut dan mengajar di Cyberjaya bagi kuliah zuhur di sana dan akan pulang ke melaka semula. Secara kiraan jarak perjalanan ialah dalam 100km. Hari ni, 400km dengan 4 hala akan aku laksanakan termasuklah besok kuliah zuhur di TNB Bangsar. Kenapa aku begini? Wajarkah aku begini? Sampai begitu sekali perjalanan hidupku? Orang lain takde pun begini..
kerana AKU adalah AKU dan bukan KAMU! AKu berforum pada 30 september lalu dengan peha membangku Anas, aku bercakap sambil menyusunya, aku pernah memandu kenderaan sambil makan dan baca fail kes klien. Aku memang banyak buat macam-macam benda dalam satu masa, KAMU tidak boleh jadi seperti AKU dan begitu juga AKU. Alasan kita bermalasan hanyalah kerana PENAT tapi aku meletakkan ukuran merehatkan diri hanya jika PENAT SANGAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan