Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Jumaat, 2 November 2012

Allah selamatkan Ummiku...

Port Dickson, 3Nov2012 - hari ini adalah hari ulangtahun lahirnya ibuku, umi. Aku bersyukur kerana Allah masih lagi meminjamkan ibuku untuk kasih sayangku. Aku masih belum bersedia andai pinjaman itu tamat tempohnya, aku mendoakan kesejahteraan buat umi tersayang tetapi langit tidak selalunya cerah...
masih terngiang kejadian bila umi tiba-tiba diserang sakit, kebah, badan umi menggigil kesejukan demam, hilang kawalan kepada badan, sehingga umi tidak dapat berjalan, ya ALlah saat itu sememangnya cemas, dan aku sebagai anaknya melihat dengan ketakutan kerana simtom sakit ini hanya terlihat bila menonton filem melayu yang mana ayah atau ibu mereka dipinggirkan oleh anak-anak sendiri yang sedang sakit tua, kencing berak sana-sini.
mujur umi tidak ada apa-apa, Allah masih izinkan aku mengecapi nikmat memiliki ibu, aku masih hairan kenapa ada segelintir manusia yang meminggirkan ibu bapa mereka. Moga Allah berikan mereka dan aku hidayah moga kami akan ke syurga..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan