Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Jumaat, 12 Ogos 2011

Memori semalam di Residence Uniten

Nilai, 13Ogos2011 - Mesti ada yang tertanya-tanya membazir sungguh diriku pergi berbuka di hotel lah, elok bagi ke anak yatim. Jawapannya, apa pun yang kita fikirkan adalah betul kerana tiada apa yang salah, semuanya hanyalah persepsi. Bagi aku, ada reason aku tersendiri selain bersyukur atas pemberian Allah dan berkongsi bersama keluarga, aku merasakan inilah satu bentuk motivasi terbaik. Feel Good Factor (FGF).


Apo ko bondonya tu? Cenggini, pernah tak korang terfikir apa bezanya kereta kancil dan kereta BMW? Sudah pasti kita akan jawab membazir duit jo boli keto mahal-mahal, itu bagi orang yang x berapa nak ada duit, tapi bagi mereka yang berkemampuan atau buat-buat mampu macam aku hihihi... so ini adalah satu kepuasan. Kedua-duanya tetap sama dalam ketagori kenderaan 4 roda dan boleh membawa pemandu dari satu destinasi ke destinasi yang lain.

Yang pentingnya ialah, aku secara peribadinya akan lebih berusaha bersungguh-sungguh untuk memandu kenderaan yang terbaik mengikut kemampuan tanda kesyukuran aku dan juga memotivasikan agar aku terus maju dan tidak MALAS. Penyakit kita hari ini adalah rasa seronok dalam ZON SELESA MAK BAPAK KO YANG PUNYA. ahahaha... Subuh-subuh gini bukan sengaja aku meningkatkan emosi pembaca, tepuk dada tanya 'dia'. jujur pada diri sendiri, aku lebih memandang tinggi mereka yang berdikari berbanding anak yang kikis duit mak bapa tanpa peduli katanya nak pakai kat universiti rupanya berjoli dengan bidadari duniawi, akhir sekali diri sendirilah RUGI!!!


makanan yang pelbagai dan alhamdulillah tempat di sini lebih selesa berbanding Singgahsana tetapi suraunya tak berapa selesa kena naik lift tingkat 2. Singgahsana tempat solat best!




Hahaha... so kesimpulan coretan kali ini, dari segi makanan, aku akan pilih Singgahsana lebih baik dari Uniten, dari segi tempat keselesaan makan Uniten lebih luas space makan dan jarak dari meja ke meja. anyway, harga kedua-dua tempat sama lebih kurang just beza 2-3 hengget, dan paling penting balik dari ni lebih memotivasi bukan MEMOTIBASI ya!.. Tahniah juga untuk isteri yang lulus exam semester lepas, sebab tu belanja nih.. Senyum dengan ucapan terima kasih dia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan