Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Sabtu, 29 September 2012

Aku mengajar dan belajar, UiTM 2.0

UiTM Shah Alam, 29September2012 - ketika tulisan ini dipahat, adalah di saat kuliah wasiat sedang berkumandang. Kelas akan tamat sehingga jam 9 malam, dan di saat ini badan belum lagi merehatkan diri seawal subuh tadi, kuliah, dan ke taman cempaka beriadah bersama isteri dan anak. seusai itu terus ke USIM atas jemputan memberikan 'talk keusahawanan' dan akan diteruskan sehingga esok. Seusai dari itu aku terus memecut ke Shah Alam untuk pengajian kelas di sini, hampir 3minggu aku menghilangkan diri tetapi kini aku hadir dengan semangat yang baharu dan pastinya esok juga jadualku lebih padat.

muka-muka tak bersalah pelajar yang diwajibkan hadir dan aku berharap mereka ada manfaat daripada perbincanganku tadi, cuma apa yang dikongsikan ialah pengalaman dan kisah suka duka aku sebagai mereka yang ada sedikit pengalaman. Terima kasih juga kepada pihak Fakulti Ekonomi dan Muamalat yang memberi penghormatan kepadaku untuk menyampaikan sedikit perkongsian ilmu, namun di fakulti sendiri bukan sekadar di anak tirikan tetapi dipinggirkan.
Lihat, mereka juga menyediakan booth percuma kepadaku dan aku agak berbangga sehingga dihargai sampai begitu. Nak jadi usahawan ni apa yang aku boleh simpulkan adalah mereka yang berani dan sanggup memberikan kesusahan kepada diri sendiri sehingga nabi SAW menyebut "mencari rezeki yang halal adalah kefardhuan selepas fardhu-fardhu(solat, zakat, puasa dan lain-lain...)

kalau datang sini bolehlah sembang-sembang pasal bisnes, hehehe... jujurnya aku tidaklah mencari kekayaan tetapi mencari kedamaian..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan