Hidup banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Hidup  banyak memberi, Mati di rahmati Ilahi

Selasa, 28 Jun 2011

Isra' Mikraj 27 Rejab 1432H

Bangsar, 29jun2011 - aku masih dalam mood yang tak stabil. geram dengan sikap jabatan agama islam tempat aku bertugas kerana tidak amanah dalam menyiasat fitnah-fitnah yang dilemparkan aku, bahkan mesyuarat semalam dengan 'orang kuat' solah mengiyakan kata-kata munafiq yang menyorok kegembiraan disebalik nama agama yang mereka dak memperjuangkannya. gembira-gembiralah gembira biar aku yang berduka cita kecewa sekecewanya, bahkan dalam mesyuarat itu juga mereka mengugut akan menggugurkan aku di barisan perjuangan.


Ya Allah, hati ini merintih kepadamu agar kau musnahkan mereka kerana aku dizalimi oleh tangan-tangan durjana ini. dugaan ini membuatkan aku merajuk serajuknya dengan syaitan-syaitan bertopeng manusia. heeeemmmmm... biarlah masjid Allah sebagai Tuan rumah memilih siapakah yang layak menjadi tetamunya. aku tidakkan gusar dan tersasar kerana di kiri dan kanan ini sentiasa bersama para guru-guru yang mendidik diri ini menjadi pemimpin sejati.



Dah, jangan dibincang cerita yang menyakitkan kepala hotak aku. fullstop. esok 30jun. genap umur aku 27tahun. aku makin tua. aku perlu muhasabah dan perbaiki perjalanan hidup aku ini dengan lebih baik lagi. aku akan mencapai cita-cita aku untuk gemilang dunia dan akhirat.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan